Op deze pagina vindt u op de meest gestelde vragen een antwoord. Wij proberen om op alle vragen een antwoord te geven door deze pagina up-to-date te houden. Staat uw vraag er toch niet bij? Neemt u dan contact met ons op via de contactpagina of via ons telefoonnummer 0900-12345 85 (€ 0,20 per minuut).

 
Veelgestelde vragen: 

AANVRAGEN - Wie kan de KNVB ClubApp aanvragen?

De KNVB ClubApp is beschikbaar voor alle amateurvoetbalverenigingen. De KNVB ClubApp kan alleen aangevraagd worden door de wettelijke vertegenwoordiger van uw vereniging, namelijk de secretaris.

AANVRAGEN - Welke informatie heeft u nodig om de KNVB ClubApp aan te vragen?

Naast de standaardinformatie zoals naam, e-mailadres en telefoonnummer, zijn de volgende punten noodzakelijk voor een aanvraag:

1. Relatienummer van de secretaris die de aanvraag doet;

2. De gegevens van de persoon die de KNVB ClubApp namens de vereniging zal beheren, namelijk de webmaster.

AANVRAGEN - Hoe verloopt het aanvraagproces?

Na het afronden van de aanvraagprocedure heeft u direct toegang tot de beheeromgeving van de KNVB ClubApp. Om zo snel mogelijk over uw eigen KNVB ClubApp te beschikken volgt u de volgende 3 stappen:

1. Graag ontvangen wij de overeenkomst, voorzien van de juiste handtekeningen, zo snel mogelijk retour. De overeenkomst wordt u binnen enkele dagen, digitaal toegezonden. Na ontvangst van de overeenkomst nemen wij uw aanvraag direct in behandeling.

2. Upload het Logoå_ van uw vereniging dat u wilt gebruiken voor de Clubapp. Het logo is zichtbaar binnen de Apple app store en de Android Google playstorestores en is te zien op het beginscherm van de app en als watermerk op de achtergrond van de overige pagina´s van de app. Uploaden doet u via de beheeromgeving van de KNVB ClubApp via beheer.knvbclubapp.nl onder de button: Instellingen.

3. U ontvangt van ons een bericht met de vraag of het door u geüploade logo, inderdaad het logo is dat u als herkenningspunt wenst te gebruiken vanals uw eigen KNVB ClubApp. Na ontvangst van een bevestiging hiervan wordt uw eigen KNVB ClubApp opgeleverd.

Oplevering van de KNVB ClubApp hangt af van de snelheid waarmee Google (voor uw Android-applicatie) en Apple (voor uw IOS-applicatie) de aanvraag verwerken. U kunt uitgaan van ongeveer twee weken.

Na ontvangst van de overeenkomst ontvangt u de factuur die, afhankelijk van de betaalmethode, voldaan dient te worden binnen een termijn van twee weken.

å_ Het logo is zichtbaar op uw mobiele telefoon zodat deze herkend wordt als de KNVB ClubApp van uw vereniging. Dit logo kan na oplevering niet meer (kosteloos) gewijzigd worden. Het kan zijn dat wij uw logo moeten optimaliseren zodat het logo in de beste kwaliteit zichtbaar is vandaar dat wij u nogmaals om een bevestiging vragen.

AANVRAGEN - Wanneer is de KNVB ClubApp gereed?

Oplevering van de KNVB ClubApp hangt af van de snelheid waarmee Google (voor uw Android-applicatie) en Apple (voor uw IOS-applicatie) de aanvraag verwerken. U kunt uitgaan van Android 2 dagen en Apple ongeveer 1 week.

AANVRAGEN - Welke KNVB-data worden er beschikbaar gesteld?

De volgende data zijn beschikbaar: alle data die nu ook te vinden zijn op voetbal.nl. Dit zijn de uitslagen, standen, periodestanden (indien van toepassing), wedstrijdprogramma´s uit de reguliere competitie en bekercompetitie. Dit geldt ook voor de afgelastingen. Tevens (door op een wedstrijd te klikken) is de volgende informatie beschikbaar: accommodatie/sportpark, wedstrijdnummer, periode en scheidsrechter. In de toekomst zal er ook andere informatie bijkomen zoals kleedkamer- en veldindelingen. Vriendschappelijke wedstrijden beheert u zelf via de beheeromgeving van de KNVB ClubApp.

AANVRAGEN - Ik heb geen bevestigingsbericht ontvangen. Wat nu?

Heeft u al in uw SPAM-filter gekeken? Via onze contactpagina kunt u contact met ons opnemen. Wij zullen dan, na verificatie van uw gegevens, uw aanvraag accorderen.

ACCOUNT - Ik ben mijn wachtwoord kwijt voor beheer.knvbclubapp.nl, wat nu?

Op de pagina waar u uw wachtwoord kunt invoeren, kunt u klikken op de optie wachtwoord kwijt"". Vervolgens wordt er een e-mailbericht naar uw e-mailadres verstuurd waarna u opnieuw een wachtwoord kunt instellen."

ACCOUNT - Ik ben mijn gebruikersnaam kwijt voor beheer.knvbclubapp.nl, wat nu?

Uw gebruikersnaam is altijd het e-mailadres waarmee u uw vereniging heeft geregistreerd. Als u deze kwijt bent, dient u contact op te nemen met de servicedesk via telefoonnummer 0900-12345 85 (‰âÂ0,20 per minuut). Om veiligheidsredenen verstrekken wij deze gegevens niet automatisch.

ACCOUNT - Ik heb een ander/nieuw e-mailadres. Hoe kan ik dit wijzigen?

U kunt in de beheeromgeving van de KNVB ClubApp uw e-mailadres (tevens gebruikersnaam) wijzigen.

ACTIES - Wat zijn de voorwaarden van een promotionele actie?

Iedere actie is van toepassing op het lopende seizoen tenzij anders aangegeven. Iedere actie heeft een beperkte geldigheid. De overeenkomst opzeggen kan tot twee maanden voor 1 juli. Na een actieperiode is het reguliere tarief van euro 50,- per maand van toepassing, tenzij anders overeengekomen.

ADVERTENTIES - Waarom is een percentage van de (online) advertentieruimte voor de KNVB (partners en sponsors)?

Bij de prijsstelling van de KNVB ClubApp hebben wij geprobeerd de kosten voor de vereniging zo laag mogelijk te houden. Daarom hebben wij advertentieruimte in de dienst ingebouwd:

1. Advertentiemogelijkheden voor uw sponsors. Hiermee bieden wij u de mogelijkheid om extra inkomsten voor uw vereniging te genereren en de kosten van de KNVB ClubApp terug te verdienen.

2. Advertentiemogelijkheden voor de KNVB (sponsors en partners). De KNVB ClubApp is niet ontwikkeld uit de contributie inkomsten van de KNVB. Voor de app geldt dat het zichzelf moet ‰Û÷bedruipen‰Ûª, onder andere door de inkomsten van sponsors en partners van de KNVB. Een eventueel surplus aan inkomsten komt wel weer ten goede aan de ontwikkeling van het amateurvoetbal.

Als onderdeel van de KNVB ClubApp wordt dan ook een functionaliteit geboden om eigen advertenties te plaatsen. Hiermee kunnen verenigingen op gemakkelijke wijze eigen advertentie-uitingen van verenigingssponsors tonen.

ADVERTENTIES - Wat voor soort advertenties kan ik verwachten in de KNVB ClubApp?

Berichten en/of advertenties van de KNVB en/of KNVB partners; bijvoorbeeld informatie over kaartverkoop van wedstrijden van het Nederlands elftal of over KNVB congressen, seminars en cursussen. De vertoonde commerciÌÇle advertenties zullen zo veel mogelijk voetbal gerelateerd zijn en afkomstig zijn van de partners van de KNVB.

ADVERTENTIES - Hoe zorg ik dat de advertenties uit de 50% ter beschikking gestelde advertentieruimte goed tonen binnen de KNVB ClubApp?

U kunt advertenties van uw sponsors of uw eigen uitingen binnen de KNVB ClubApp laten zien. U kunt hiervoor de advertenties gemakkelijk zelf uploaden.

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN - Welke type advertentiebestanden kan ik uploaden?

U kunt GIF-, JPG- en PNG- afbeeldingen als advertentie uploaden. U kunt kiezen uit twee formaten:

1. Een standaard advertentie ten grootte van 640 x 120.

2. Een splash-page ten grootte van 640 x 640.

3. Een advertentie in het beginscherm.

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN - Is het mogelijk om andere bestandtypes gebruiken, zoals bijvoorbeeld een PDF- of EPS-bestand?

U kunt alleen GIF-, JPG- en PNG afbeeldingen uploaden. Andere bestandtypes zoals een PDF- of EPS-bestand worden veel voor drukwerk gebruikt, maar zijn niet geschikt voor online vertoningen. De bestanden kunnen vaak wel omgezet worden naar Ì©Ì©n van de geaccepteerde soorten afbeeldingen (GIF, PNG en JPG).

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN - Is het mogelijk om ook advertenties/afbeeldingen met andere formaten gebruiken?

U kunt alleen afbeeldingen gebruiken in exact het juiste pixelformaat om vervorming te voorkomen. Indien u aanvullend gebruik maakt van het SponsorPortaal van SponsorVisie is het wel mogelijk om afwijkende formaten met een beheertool goed aan te passen.

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN - Is het mogelijk om Flash-banners (swf-bestanden) te gebruiken?

Wilt u een bewegende banner gebruiken? Plaats dan een animated-GIF banner. Het is namelijk niet mogelijk om Flash banners te gebruiken omdat deze niet op alle apparaten getoond kunnen worden.

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN - Waarom moet ik een link opgeven?

De bezoeker van de KNVB ClubApp kan op de getoonde advertentiebanner klikken. De link bepaalt welke website in een nieuw venster wordt geopend als op de advertentiebanner wordt geklikt. Het is belangrijk dat u de volledige URL opgeeft, bijvoorbeeld http://www.websitewaarnaargelinktwordt.nl

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN - Is het mogelijk om te zien hoe de geplaatste advertentie eruit ziet?

Jazeker. Na het opslaan van de afbeelding, kunt u de pagina opnieuw openen. Sluit hiervoor eerst uw browser (alle vensters) en open de browser opnieuw. De nieuwe banner wordt dan getoond. Mogelijk wordt eerst een advertentie van de KNVB of haar partners getoond. Indien dit het geval is, kunt u vervolgens op F5 klikken tot uw advertentie verschijnt.

AFGELASTINGEN - Hoe kan ik een afgelasting publiceren?

Afgelastingen voert u in via Sportlink Club. Afgelastingen zijn vrijwel direct zichtbaar binnen de KNVB ClubApp. Zet de afgelasting daarom zo snel mogelijk in Sportlink Club zodat alle leden direct geÌønformeerd zijn!

BETALEN - Hoe en wanneer ontvang ik de factuur?

U ontvangt de factuur jaarlijks na 1 juli of direct - na ontvangst door ons van de overeenkomst - op het bij uw aanvraag opgegeven e-mailadres. Indien u de factuur liever per post zou willen ontvangen, kunt u dit aangeven door ons hierover een e-mail te sturen via het contactformulier.

BETALEN - Kunnen wij als vereniging ook in termijnen betalen?

Als vereniging kunt u ook in maandelijkse termijnen betalen. Dit is echter alleen mogelijk via een automatische incasso. Voor een betaling in termijnen wordt per incasso ‰â 2,50 in rekening gebracht. U dient hiervoor eenmalig het formulier Doorlopende Machtiging Bedrijven"" te ondertekenen dat bij de overeenkomst is bijgevoegd."

BEVEILIGING - Hoe veilig is het gebruik van de KNVB ClubApp?

Beveiliging op internet is helaas nooit voor 100 procent te garanderen. Wij nemen alle voorzorgsmaatregelen door te werken met HTTPS en accountgegevens niet automatisch te verstrekken. U kunt zelf ook bijdragen aan de veiligheid door bijvoorbeeld een goede virusscanner te gebruiken. Heeft u vragen over dit onderwerp? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier.

INDELINGEN - Wanneer zijn de indelingen voor het nieuwe seizoen bekend?

De indeling van de 1e teams is veelal begin juni bekend. Rond begin augustus zijn de resterende (definitieve) indelingen bekend. Deze informatie is onder voorbehoud van wijzigingen.

KNVB CLUBAPP - Welke functionaliteiten biedt de KNVB ClubApp?

Met de KNVB ClubApp beschikt u over een eigen iPhone- en Android-app voor uw club. De KNVB ClubApp is geheel gratis door iedereen te gebruiken, m.a.w. voor uw leden, spelers en supporters. De ClubApp is onder eigen clubnaam terug te vinden in beide app-stores. De app is geheel in de stijl van uw club aan te passen. U kunt de gewenste kleuren instellen via de online tool van de KNVB ClubApp. Uw eigen app is ook met uw clublogo zichtbaar in de stores.

De KNVB ClubApp biedt alle officiÌÇle uitslagen, programma‰Ûªs, standen en afgelastingen van uw club Ì©n de competities waarin uw club vertegenwoordigd is. Binnen de app zijn al uw teams overzichtelijk vindbaar per categorie. Daarnaast vindt u extra wedstrijddetails zoals wedstrijdnummer, adres van het thuisspelend team en scheidsrechterinformatie. Ook vindt u een routeplanner die u uitstekend kunt gebruiken als u als team uit moet spelen.

Upload foto's en/of video's tijdens of na de wedstrijd, publiceer het laatste verenigingsnieuws direct in de app of via uw eigen twitteraccount. De KNVB ClubApp is tevens de ideale manier voor een unieke 1-op-1 communicatie voor uw sponsoren met uw leden. Het is voor uw sponsoren mogelijk om advertenties te uploaden binnen de app, zodat de zichtbaarheid en het bereik van uw adverteerders wordt vergroot. Uiteraard is het mogelijk om nieuws, uitslagen en programma, geuploade media (foto‰Ûªs en video‰Ûªs) en de ClubApp zelf te delen met vrienden via Facebook, Twitter en Mail.

KNVB CLUBAPP - Betalen mensen voor de KNVB ClubApp bij het downloaden van de app?

De KNVB ClubApp is geheel gratis door iedereen te gebruiken, m.a.w. voor uw leden, spelers en supporters.

KNVB CLUBAPP - Is de KNVB ClubApp geschikt voor IOS (Apple) en Android (Google)?

Met de KNVB ClubApp beschikt u over een eigen iPhone- en Android-app voor uw club. De KNVB ClubApp is onder eigen clubnaam terug te vinden in beide app-stores.

KNVB CLUBAPP - Wat is de minimale configuratie (versie besturingssyteem) voor een Apple-toestel?

De KNVB ClubApp voor Apple-toestellen werkt optimaal vanaf IOS 5.0. Dit betekent dat de I-Phone 3GS de KNVB ClubApp al ondersteunt.

KNVB CLUBAPP - Wat is de minimale configuratie (versie besturingssyteem) voor een Android-toestel?

De KNVB ClubApp voor Android-toestellen werkt optimaal vanaf versie 2.3.3 (Gingerbread).

KNVB CLUBAPP - Is toegang tot het internet vereist om gebruik te maken van de KNVB ClubApp?

Ja, om de ClubApp te kunnen gebruiken heeft u toegang tot het internet nodig, danwel het mobiele netwerk van uw telefoonprovider is vereist om alle data realtime te kunnen verwerken.

KNVB CLUBAPP - Is er een handleiding beschikbaar?

Er is een handleiding beschikbaar waarin alle mogelijkheden binnen de beheeromgeving worden uitgelegd en waarin alle functionaliteiten van de KNVB ClubApp worden besproken. De handleiding is hier terug te vinden."

KNVB CLUBAPP - Wat is het minimale gewenste formaat van uw clublogo?

Het minimale formaat van uw logo dat wij gebruiken voor uw eigen KNVB ClubApp is 1024 bij 1024. Heeft u een groter formaat beschikbaar, dan kunt u ons dat ook mailen naar support@knvbclubapp.nl

KNVB CLUBAPP - Hoe plaats ik een logo?

Upload het Logoå_ van uw vereniging dat u wilt gebruiken voor de ClubApp. Het logo is zichtbaar binnen de Apple app store en de Google Playstore voor Android. Het logo is bovendien te zien op het beginscherm van de app en als watermerk op de achtergrond van de overige pagina‰Ûªs van de app.

Uploaden doet u via de beheeromgeving van de KNVB ClubApp via beheer.knvbclubapp.nl onder de button: Instellingen.

U ontvangt van ons een bericht met de vraag of het door u geuploade logo, inderdaad het logo is dat u als herkenningspunt wenst te gebruiken als uw eigen KNVB ClubApp. Na ontvangst van een bevestiging wordt uw eigen KNVB ClubApp opgeleverd.

å_ Het logo is zichtbaar op uw mobiele telefoon zodat deze herkend wordt als de KNVB ClubApp van uw vereniging. Dit logo kan na oplevering niet meer (kosteloos) gewijzigd worden. Het kan zijn dat wij uw logo moeten optimaliseren zodat het logo in de beste kwaliteit zichtbaar is vandaar dat wij u nogmaals om een bevestiging vragen.

KNVB CLUBAPP - Hoe pas ik de kleuren aan?

U kunt o.a. de kleuren en teksten in KNVB ClubApp aanpassen via de beheeromgeving van de KNVB ClubApp. Aanpassingen zijn vrijwel direct zichtbaar. Om direct uw wijzigingen te bekijken kunt u de app het beste uit uw cache halen.

KNVB CLUBAPP - Hoe en waar kan ik Twitter toevoegen binnen de KNVB ClubApp beheeromgeving?

Binnen de beheeromgeving onder Instellingen kunt u het Twitter account van de vereniging koppelen of een hashtag invoeren binnen de ClubApp. Bij het invoeren van een Twitter account (voorbeeld: voetbalpuntnl of KNVBDataservice) worden de tweets van het betreffende account in de KNVB ClubApp getoond onder de knop ‰ÛÏtwitter‰Û.

Bij het invoeren van een hashtag (#) (voorbeeld: voetbalpuntnl of KNVBDataservice) worden onder de knop ‰ÛÏtwitter‰Û in de KNVB ClubApp alle tweets getoond die de betreffende hashtag bevatten.

NB: U hoeft alleen de juiste naam van het Twitter account of de hashtag in te vullen, het beheerprogramma vult dit automatisch aan.

Voor de volledigheid wijzen wij u erop dat bij het gebruik van de hashtag u geen controle heeft over de inhoud van wat binnen uw KNVB ClubApp wordt gepubliceerd. Iedereen die deze hashtag in zijn twitter bericht gebruikt, kan op deze manier dit publiceren binnen uw KNVB ClubApp.

KNVB CLUBAPP - Hoe en waar kan ik het nieuwsoverzicht en nieuws toevoegen binnen de KNVB ClubApp beheeromgeving?

Onder nieuws kunt u het gehele nieuwsoverzicht terugvinden en nieuws toevoegen. Daarnaast is het mogelijk om een vaste nieuwspagina toe te voegen, de inhoud van het bericht kunt u zelf bepalen. Denk hierbij aan club-, sponsor of bestuursinformatie. In het overzicht ziet u alle nieuwsberichten, die u kunt wijzigen of verwijderen en de volgorde van de berichten kunnen worden aangepast.

LOGO - Hoe komt het dat niet alle logo‰Ûªs zichtbaar zijn binnen de KNVB ClubApp?

De logo's worden geÌømporteerd vanuit Sportlink of zijn geupload via onze beheeromgeving. Indien een club geen logo heeft ingevoerd in Sportlink of geupload bij ons, dan hebben wij geen logo tot onze beschikking.

Wij zijn momenteel zoveel mogelijk clubs aan het benaderen om alsnog hun logo toe te voegen.

OVEREENKOMST - Wanneer ontvang ik de overeenkomst en wat moet ik doen?

Graag ontvangen wij de overeenkomst, voorzien van de juiste handtekeningen, zo snel mogelijk retour. De overeenkomst wordt u binnen enkele dagen, digitaal toegezonden. Na ontvangst van de overeenkomst nemen wij uw aanvraag direct in behandeling.

Dit kan digitaal aan ovk@knvbclubapp.nl, per fax 036-5341601 of per post via postbus 1125, 1300 BC Almere.

OVEREENKOMST - Wat is de looptijd van de overeenkomst?

De overeenkomst heeft een looptijd voor onbepaalde tijd en loopt altijd van 1 juli t/m 30 juni van het volgende jaar.

OVEREENKOMST - Wanneer en hoe kan ik de overeenkomst opzeggen?

U kunt de overeenkomst opzeggen voor het volgende seizoen tot twee maanden voor 1 juli van ieder jaar. De overeenkomst kan niet tussentijds (gedurende het seizoen) worden stopgezet. U kunt de overeenkomst stopzetten door ons hier schriftelijk van op de hoogte te stellen via e-mail of post. Wij zullen, na ontvangst van uw opzegging, een bevestiging hiervan sturen.

PROGRAMMA - Hoe snel worden wijzigingen in het wedstrijdprogramma verwerkt?

Wijzigingen in het wedstrijdprogramma worden vrijwel realtime verwerkt. Dit wil zeggen dat als het betreffende KNVB district een wijziging doorvoert, deze vrijwel direct getoond wordt.

PROGRAMMA - Hoe ver gaat het wedstrijdprogramma per team vooruit?

Het wedstrijdprogramma wordt overeenkomstig met de planning van de KNVB gepubliceerd. In ieder geval is dit altijd twee weken vooruit.

STANDEN - Wat als de stand niet juist is?

Zijn er geen punten in mindering gegeven? Komt de stand wel overeen met de stand op voetbal.nl, maar bent u toch van mening dat de stand niet klopt? Laat de officiële vertegenwoordig van uw vereniging dan contact opnemen met het districtskantoor. Komt de stand niet overeen met de stand op voetbal.nl? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier of via 0900-12345 85 (€0,20 per minuut).

STORINGEN - Ik vermoed dat er een storing is. Wat kan ik doen?

In alle gevallen van een (vermoedelijke) storing kunt u contact opnemen via het contactformulier of telefonisch via 0900-12345 85 (€0,20 per minuut).

UITSLAGEN - Hoe snel zijn de uitslagen beschikbaar?

De uitslagen kunnen op een drietal manieren gepubliceerd worden (hiÌÇrarchisch):

1. Door het invoeren van de uitslagen door de KNVB;

2. Door het invoeren van de uitslagen in Sportlink Club;

3. Door het invoeren van de uitslagen door het Callcenter van Datawiresport.

UITSLAGEN - Wat te doen als een uitslag niet (juist) vermeld staat?

Een uitslag kan worden gecorrigeerd via dezelfde (hiërarchische) structuur als het invoeren van de uitslagen.

1. De KNVB stelt de uitslag vast en kan een uitslag corrigeren;

2. Als secretaris of webmaster kunt u de uitslag in Sportlink Club wijzigen;

3. Als lezer kunt u een bericht sturen via contactformulier of bellen met 0900-12345 85 (€0,20 per minuut).

UITSLAGEN - Ik zie de afkortingen als BNO, TNO, TAS, ADO etc. niet terug in de uitslagen?

Alle afkortingen waarvan gebruik gemaakt kan worden binnen Sportlink Club worden door ons weergegeven als AFG (afgelast) of GEST (gestaakt). Dit om het voor de lezer makkelijk te maken.

UITSLAGEN - Als ik de uitslagen in Sportlink Club invoer, moet ik dit dan ook apart doen voor de KNVB ClubApp?

De KNVB ClubApp werkt volledig synchroon met Sportlink Club dus dit is niet nodig. Alle data wordt realtime doorgezet in de KNVB ClubApp.